Sunday, March 27, 2011

Pembinaan Darul Hidayah





Empat bulan yang lepas, kerja-kerja pembinaan bilik air bagi kegunaan orang ramai dimulakan dan saperti di bawah. Sejak dua minggu yang lepas Alhamdulillah, surau dan tempat pengajian telah siap dan telah pun digunakan sepenuhnya. Kerja-kerja pembinaan bilik air juga di jangka dapat disispkan akhir bulan ini. Di atas adalah gambar terkini kemajuan kerja berkenaan. Sementara itu kerja-kerja pembinaan bangunan utama dan rumah guru, masih diteruskan dan di jangka memasuki fasa terakhir dan pembinaan.InsyaAllah jika tiada apa-apa halangan akhir bulan Jun nanti di jangka bangunan utama dan rumah guru siap sepenuhnya.

Sempena dengan majlis sambutan Maulidul Rasulpada awal bulan Mac baru-baru ini, beberapa kerja telah disiapkan. Antaranya ialah kerja-kerja lanskap, penurapan kawasan lapang di depan surau dan juga pembaikan jalan masuk ke kawasan pondok telah dsiapkan.

Darul Hidayah masih memerlukan sokongan derma dan pembelian tanah wakaf dari orang ramai bagi membangunkan beberapa lagi komponen pembangunan saperti asrama pelajar perempuan, rumah kelamin dan juga masjid. Kepada sahabat-sahabat yang berninat untuk membeli tanah wakaf masih boleh dilakukan dengan menghubungi Ustaz Johari Morad 012-5686025.

No comments:

Post a Comment