Friday, June 12, 2009

Lelong dan musim buah lagi...




Semalam dan hari ini berlangsung lagi lelong untuk bulan June. Semalam langsung tak dapat bergerak, ada tetamu dan kerja yang nak dibereskan. Bank deraf dah pun disediakan tetapi tak dapat digunakan. Petang terpaksa balik menghantar famili ke utara... Terpaksalah meninggalkan lelongan minggu ini..Nampaknya lain kali terpaksa mendapatkan perkhidmatan kawan-kawan jutawan tanah membantu..

Terdapat beberapa condo di kawasan Cyberia dan Crecent yang aku survey amat sesuai dan boleh mendatangkan + pulangan. Jauh lebih rendah dengan 'D Domain'. Selain Cyberjaya, terdapat beberapa unit di Seri Kembangan yang tidak kurang hebatnya dan amat strategik dari segi pulangan. Pendek kata ianya akan mendatangkan aliran tunai +. Mungkin rezeki minggu hadapan kot, banyak lagi condo yang akan di lelong di kawasan berkenaan..Insyaa...Alah mungkin dapat satu kot..

Tadi sempat meninjau kerja ubahsuai yang aku bagi pada budak-budak ini. Bukan banyak sangat tetapi dah hampir tiga bulan tak siap-siap.. Rasa macam nak suruh depa berhenti saja. Letih menunggu..Bila agaknya, anak bangsa aku ni nak belajar kerja bersungguh-sunguh dan menyedari masa tu sebenar emas, emas, emas!Yang terlepas tu dah tak boleh di ganti..

Petang ini terpaksa ke dusun buah tu sat.. kabarnya dah mula belajar jatuh buah-buah tu. Betul kata Azizi Ali,pelaburan tanah saperti ini tidak menguntungkan.. Upah menebas, upah membaja tidak pernah habis.. hasilnya ngak ado!Terpaksa talipon suku sakat pulak tu untuk mengambil buah tu! leceh betul! Mungkin satu hari nanti nak kena pecah lot tanah tu, baru ada pulangan kot! memanglah tak leh nak dibandingkan dengan Cyberjaya..

No comments:

Post a Comment