Saturday, October 24, 2009

Belanjawan 2010 dan Cyberjaya..

Belanjawan 2010 tetap dan akan terus memberikan pelbagai insentif bagi pembangunan industri kreatif. Cyberjaya merupakan pusat bagi pertumbuhan industri kreatif dan juga teknologi maklumat.Begitu juga dengan outsourcing industri dalam bidang perkhidmatan akan terus dikembangkan dan ini juga akan memberi impak yang baik kepada Cyberjaya.

Cyberjaya dan Putrajaya akan terus dibangunkan dan akan compliment antara satu sama lain. Kemudahan baru, rumah mampu milik, hypermarket akan dujudkan di Cyberjaya, demikian antara kandungan ucapan belanjawan 2010 semalam. Sebelum ini, kabarnya juga Universiti Madinah yang sedang beroperasi di Shah Alam akan berpindah bersebelahan dengan tapak Masjid Cyberjaya. Sehinggkini terdapat tiga buah universiti iaitu MMU, LimKOkWing dan Cyberjaya University College of Medical Sciences (CUCMS).

Sekarang ini pun, pelbagai pembinaan pasarana sedang giat dibangunkan. Semua perkembangan ini amat menarik dan sudah tentu menyumbang permintaan kepada perumahan/hartanah. Tahun depan merupakan tahun yang semakin positif dalam pelaburan hartanah di  Cyberjaya.

Dua bulan lagi tahun 2009 akan berakhir.. Aku target sekuran-kurang dua lagi apartment di Cyberjaya. Moga lelongan BSN minggu depan dapat menyelesaikan KPI untuk tahun ini. KPI baru untuk tahun 2010 sedang di  halusi...

No comments:

Post a Comment