Sunday, December 13, 2009

Langsir segera....

Hari ini, balik dari Cerating, kami sekeluarga ke Nilai 3. Ini adalah kali pertama saya ke sana. Mem dah malas/tak ada masa nak jahit langsir untuk rumah yang akan di sewa mulai Januari ini. Rumah di Nilai dan Cyberjaya tu dah ada penyewanya. Jadi kenalah beli langsir saperti yang dipersetujui..

Pendekkan cerita sampai saja terus pilih kain dan minta mereka siapkan jahitannya sekali. Lebihkurang satu jam empat puloh minit siaplah langsir untuk dua buah apartment kami.. Mudah tak payah dok berjegang mata, kata mem..

Nilai 3, satu contoh bagaimana dengan sedikit ktreativiti pihak pengusaha dapat menukar bencana menjadi peluang dan hasil. Apa tidaknya kedai-kedai yang tidak laku ini bertukar wajah menjadi satu kawasan perniagaan yang menarik..Tapi yang sedihnya mana dia kaum bumiputra ? Dari pengusaha sampai kepada pekerja hampir semua dari luar negara saperti Indonesia, Myanmar, Bangladesh dan peniaganya dari Pakistan, India, Indonesia dll.

Beli apartment dan sewa pun terpaksa kepada pelajar dan expat luar negara. Itu pun mereka ini dari Indon, India dan Bangla yang ramai menghuni dan belajar di Cyberjaya....

2 comments:

  1. wah....bestnya...
    sy pun duk mencari lg jika ada lelongan di nilai terutama di desa palma...
    coz menyewa disini...

    ReplyDelete
  2. wahh..ributnya dasat ya pak..

    samalah kita. ni baru lepas tgk rumah yg dikosongkan oleh student di Jln Semarak. Masuk cara baik, keluar cara haram.

    tension lak kita. Siap ada conteng nama "bri!!" di dinding luar rumah..nak warning ke?

    http://tuanbri.com

    ReplyDelete