Saturday, December 26, 2009

pelaburan untuk anak..

minggu ini bzzz dengan kerja, macam-macam nak diselesaikan. Sempat juga lari ke IDP menguruskan pembayaran yuran anak untuk belajar ke Tasmania. Kerja yang di buat amat efisiyen, sekejap sahaja. Tidak sampai seminggu, dapat COE untuk buat visa. Itu pun sekejap saja. Cuma ambil masa sikit untuk siapkan pemeriksaan doktor. Harap minggu ni semuanya selesai..

Pelajaran anak-anak juga satu bentuk pelaburan yang penting. Tahun depan bertambahlah perbelanjaaan bulanan untuk menampung kos sara hidup anak di luar negara. Nampaknya terpaksa kurangkan sedikit aktiviti pelaburan di sini. Selaku ibubapa kita terpaksa mengorbankan banyak perkara demi masa depan anak-anak.

Semalam, sempat jadi wakil tuan rumah bagi menyambut rombongan peminangan anak perempuan kawan lama di Bukit Cheras. Gurba juga mulanya, tapi alhamdulillah semua berjalan lancar. Cepatnya budak-budak membesar, bersekolah, bekerja dan bertunang dan
berkahwin. Terasa benar kita semakin tua...

Tahun depan, 2010, sekejap lagi akan datang. Bertambah lagi umur kita. Nampaknya kena buat KPI baru kususnya yang berkaitan dengan pembelian hartanah..Moga-moga semua rakan-rakan di luar sana akan terus melabur dan terus berjaya. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment